Har du brug for en simpel og udtryksfuld illustration til facilitering af møder eller til at understøtte dit budskab, kan du kontakte mig for et individuelt tilpasset produkt.
Prisen afhænger af opgaven, men de indledende og afklarende drøftelser er uden beregning.
Brug kontaktformularen eller shop@tinestusher.dk
Nedenstående case er lavet i samarbejde med kolleger og netværk indenfor det pædagogiske felt.
Skole-hjem-samtalen
Denne visuelle skabelon er oprindeligt lavet i samarbejde med Assens Kommunes flersprogsvejleder.
Find den på Bubbleminds.
Flersprogsvejlederen ønskede sig et redskab, der kunne visualisere, hvad en skole-hjem-samtale kan bestå af i det danske skolesystem.
En skabelon, der kunne visualisere samtalen om HELE barnet, og som kunne hjælpe samtalen på vej og sætte rammen, når den kulturelle forståelse af en skole-hjem-samtale er meget anderledes en den danske.
Efter flere skitseudkast og fælles drøftelser endte vi med denne endelige version, som hun nu bruger, når hun faciliterer disse samtaler med forældre med anden etnisk baggrund end dansk.
Jeg har desuden delt skabelonen med børnehaveklasselederne på Tallerupskolen - også i Assens Kommune, hvor jeg selv er ansat.
Børnehaveklasseleder Annette Munthe skriver:
Jeg har brugt skole-hjem-samtale-skabelonen to gange i børnehaveklassen. Den giver et godt overblik for børn og voksne.
Når A3 plakaten ligger på bordet er den med til at sikre, at vi når hele vejen rundt om barnet i løbet af samtalen.
Klar anbefaling herfra.Plakaten er kommet for at blive til mine skole-hjem-samtaler.
Vensomhedseffekten
Denne illustration er lavet i samarbejde med - og til Anne Søgaard, der har skrevet bogen "Vensomhed".
I denne beskriver hun begrebet "vensomhedeffekten", og hun efterspurgte en illustration til brug på sine sociale medier.
Det kom der denne lille tegning ud af, som er lavet med udgangspunkt fra den illustration,. der er i hendes bog.
Skolevægring/skolefravær
Denne illustration er oprindeligt udsprunget af mine visuelle noter fra Anne Vibeke Fleichers bog "Jeg vil ikke i skole".
Den enkelte cirkel repræsentere en pointe eller et opmærksomhedspunkt i forhold arbejdet med skolefravær, som er komplekst og kan have så mange facetter.
Illustrationen er ikke publiceret, men jeg vil kunne bruge den til at holde oplæg ud fra, eller til snakke med forældre eller kolleger, og den kommer til at danne baggrund for mit videre arbejde med en plakat om denne problematik, som er så indgribende for det enkelte barn, og for familierne, der er ramt af det.